Naar de zon - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Chrisels Kruijff - WaarBenJij.nu Naar de zon - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Chrisels Kruijff - WaarBenJij.nu

Naar de zon

Door: Chrisels

Blijf op de hoogte en volg Chrisels

17 November 2014 | Singapore, Singapore

17 November breekt naar verwachting gewoon aan. Chrisels spoedt zich. Zo zelfs dat rustig ontbijten er niet meer inzit. Incheckend zien we bevestigd dat nog veel stoelen onbezet zijn, dat schwitchen van stoelen dan gemakkelijker gaat dan we eerder tegenkwamen en dat er daarna nog uren op het borden gewacht mag worden. Die tijd benutten we o.a. door van Astrid te vernemen dat zojuist een stevige aardbeving bij Rotorua in ieder gaval tot enige evacuaties heeft geleid. Daarna ontvallen ons langzaam aan de verbindingen. het vliegtuig baant zich een weg door de wolken naar de zon. In de watten gelegd door de befaamde in fijn gesneden tapijten gehulde stewardessen bereiken we snel en rimpelloos het onbewolkt gebied. Als we boven Oost-Nederland vliegen zien we dat de gewone aardbewoners aldaar ook kunnen zonnebaden. Wij staan er verder niet bij stil en spoeden ons naar het land van Poetin. Daar scheren we langs de buitenwijken van Moskou in een geslaagde poging de Oekraïne te vermijden. Andere riskante streken trotseren we echter wel: we kunnen ons afvragen waarom er in Afganistan rond Kaboel en in Kashmir niet op ons geschoten wordt. Je begrijpt het al: ongeschonden bereiken we Singapore, alwaar in alle verwarring de klok inmiddels op 18.11 terecht is gekomen en wel op 6.00 uur. Hoogste tijd om een bezoek te brengen aan het Ambassador Transit Hotel voor de broodnodige stop-over rust. Dit hotel staat echter op diverse plaatsen van de luchthaven. Zo zijn we nog amper tot bedaren gekomen van de soms verwarrende richtingaanwijzers of we belanden bij het hotel van Terminal I. Daar worden we verwezen naar Terminal 2. Dat is te bereiken via een volautomatische trein - genaamd Skyline. De luchthaven is bepaald groot te noemen!. Chrisels laat zich daaraangekomen in een ruime kamer zonder enig zicht op iets buiten de eigen muren op het omvangrijke bed in Morpheus' armen vallen. Als het bewustzijn na zo'n 7 uren terugkeert, blijkt CNN geen woord meer te melden over het beven van gerbera's en verwanten. Chrisels maakt zich op voor een volgende stap.

• 19 November 2014 - 12:28

Astrid:

Jullie zijn er! Hebben Christchurch op het Zuidereiland bereikt. Na precies 21 uur 32 minuten en 8.907 km overbrugd te hebben (zie nl.flightaware.com). Nu midden in de nacht, tijd om bij te komen. Morgen breekt de ochtend aan .. het ontdekken van Nieuw Zeeland kan beginnen. Veel plezier!