Number-8-Wire Mentality - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Chrisels Kruijff - WaarBenJij.nu Number-8-Wire Mentality - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Chrisels Kruijff - WaarBenJij.nu

Number-8-Wire Mentality

Door: Chrisels

Blijf op de hoogte en volg Chrisels

22 November 2014 | Nieuw Zeeland, Twizel

Jane is zeer bereid ons te helpen met de ontsporende banden. Ze belt de autoverhuurbedrijf. Die wil een "second opinion" van de dichtstbijzijnde garagehouder vernemen. Met hem maakt zij een afspraak, die Chrisels voert naar de Ostler Road. Daar lijken golfplaten een andere hoeveelheid golfplaten te stutten, zodat de High Country Auto Services work shop onderdak heeft. De verweerde ondernemer ziet ons al aankomen en neemt onze maat met wat afstandelijke omtrekkende bewegingen. Zegt ons dan een bakkie te doen om de hoek bij het daar gevestigde fameuze wegrestaurant. Een half uur heeft hij nodig om tot het gevraagde oordeel te komen.
Zo gezegd, zo gedaan. Bij terugkeer blijkt de GV rijvaardiger te zijn gemaakt door het onderling wisselen van voor- en achterbanden. Lijkt een typisch staaltje van de houtje-touwtje aanpak voortspruitend uit wat in de litteratuur bekend staat als "the nummer-8-wire" instelling van deze Zeeuwen. Maar na betaling van de NZ$ 80, die we later terug mogen verwachten, blijkt het te werken. Let's give it a go!
Met de transactie is alle ijs gebroken. Vol vuur raadt de garagist ons aan het Lake Ohao te bezoeken, en niet het meertje dat op 4 km op ons leek te wachten. Dus op naar het Meer der Winden. Naar zeggen van onze dienstverlener: "Als het er waait, dan waait het".