Misty sunshine - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Chrisels Kruijff - WaarBenJij.nu Misty sunshine - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Chrisels Kruijff - WaarBenJij.nu

Misty sunshine

Door: chrisels

Blijf op de hoogte en volg Chrisels

19 Maart 2012 | Spanje, Barcelona

Liefdevol en gerieflijk afgezet op Eindhoven airport, wordt ons daar de tijd gegund de vertrekhal wat langduriger te verkennen. Mist heeft het toestel dat ons zou komen vervoeren verleid tot een landing in Brussel. Terwijl de zon al snel uitbundig gaat schijnen (waarom gaan we niet even naar buiten?), blijft de schade beperkt tot een kleine 3,5 uur vertraging. In Girona staat de bus naar het zuiden al klaar. Honderd km verder uitgeworpen op station Noord, benutten we een snelle taxi verbinding met Barri Gothic,onze buurt voor de komende dagen. Echter een portier, laat staan een verhuurder is in geen velden of wegen te bekennen. Zelf wat telefoneren met onze schaarse prepaid middelen lost het probleem niet op: we stuiten op een onbekommerd in rap spaans ingesproken tekst. Die is ons te machtig. Geen nood, buurvrouw Pia Hankö (van Avenida Media Services èn goed in eigen appartementenverhuur en deswege vanaf heden warm aanbevolen) lost alle problemen voor ons op. Een kwartiertje later opent een spaanse schone alle deuren voor ons, laat ons een contract in duplo tekenen en vergeet haar exemplaar mee te nemen. We constateren, dat we geheel zelf verantwoordelijk zijn voor de gebrekkige communicatie. Maar zand daarover. We rennen de stad in om ons snel te voorzien van culturele info. En zetten stapjes op en over de Ramblas. Dan een eerste tapas-exercitie en een kijkje nemen bij de haven. Het eerste terrein is verkend.